Medzinárodná súťaž v stavbe a programovaní robotov 2008 v Banskej Bystrici
Konštrukčná úloha

(Toto je upravená verzia pravidiel, taká ako sa použila na súťaži)

Zadanie úlohy:

Súťažiaci postavajú a naprogramujú robota pre hru "Bežec na základni" zo súťaže World Robot Olympiad. Na ihrisku sú rozmiestnené 3 plné 250ml plechovky a jedna bránka z dvoch valčekov, pozri obr.1. Úlohou robota je prejsť cez bránku, zhodiť postupne všetky 3 plechovky z podstavcov a vrátiť sa cez bránku do cieľa, ktorý je na tom istom mieste ako štart. Na prejdenie ihriska má robot 2 minúty. Ak sa dovtedy nevráti na štart, je zastavený. Štart a cieľ je v rohu na obrázku celkom vpravo, robot musí byť celý za štartovou čiarou a musí sa vojsť do obdĺžnika 40 x 37 cm.


Obr.1. Ihrisko.

Robot bude na dráhu odštartovaný dvakrát, ale pri druhom štarte budú na šiestich označených miestach (čierne kruhy na obr.1) umiestnené pinpongové loptičky - tak, ako ukazuje obr.2. a branka bude odstránená. Robot môže loptičky pozbierať a priniesť do cieľa, pričom stenu musí obísť dookola. Robot ani program medzi dvoma štartami nie je možné meniť, ale pre prvý a druhý štart súťažiaci môžu pripraviť dva rôzne programy, ktoré spolu s robotom na konci vyhradeného času odovzdajú a ďalej až do štartu nemôžu meniť - s tým, že pred druhým kolom je možné pomocou pripravenej konštrukcie zmeniť stavbu robota (pridať alebo odobrať rameno, vlečku, radlicu,...). Na podlahe ihriska je čiara, ktorá môže robotom pomôcť pri navigácii. Táto čiara môže byť prerušovaná a jej poloha nemusí presne zodpovedať plániku na obr.1, ktorý je len orientačný. Súťažiaci majú k dispozícii počas celého času stavania a programovania ihrisko, na ktorom môžu svoje výrobky testovať a ladiť.

   
Obr.2. Umiestnenie loptičiek na ihrisku.

Bodovanie:

Celkovo je možné získať 10 + 6 * 5 + 6 * 10 + 2 * 10 = 120 bodov.