Bratislava / Viedeň, 11. 2. 2010 Tucet študentov z troch bratislavských stredných škôl (Gymnázium Grösslingová, Gymnázium Jura Hronca a ŠMNDaG Teplická) sa zúčastnilo prvého spoločného rakúsko-slovenského vyučovania. Téma bola tiež priekopnícka - robotika. Na viedenskej priemyselnej škole HTL Spengergasse sa jej venujú v rámci medzinárodného projektu Centrobot, do ktorého je zapojená aj Fakulta elektrotechniky a informatiky STU v Bratislave, ktorá akciu zabezpečila po organizačnej i odbornej stránke.
Bratislavskí stredoškoláci sa zamiešali do rakúskej triedy a vypočuli si najprv dve krátke prednášky, ktorými ich lektori uviedli do problematiky. Keďže jazykom spoločného vyučovania boli angličtina a programovací jazyk Java, nebola žiadna zúčastnená strana zvýhodnená. Po teoretickom úvode nasledovalo prekvapenie: na tejto hodine sa nebude len počúvať! Študenti dostali za úlohu vytvoriť reálny model robota, ktorý preváža materiál v podnikoch a je na svojej ceste navigovaný čiernou čiarou namaľovanou na podlahe. Každá skupina dostala jednu stavebnicu Lego Mindstorms, z ktorej vytvorili model vybavený motormi, senzormi a riadiacim počítačom.
Po obede, ktorý zabezpečili hostitelia v zasadacej miestnosti pána riaditeľa (a ktorý zmizol tak rýchlo, že to zaskočilo dokonca aj najostrieľanejších učiteľov) nasledovalo dokončenie modelov. Tvorcovia im začali vdychovať "dušu" - riadiaci program. Spočiatku neisté pohyby robotov sa neustále zdokonaľovali, takže na konci mohla byť vyhlásená krátka súťaž, ktorej víťaz dostal drobnú cenu.
Akcia bola súčasťou projektu Centrobot, ktorý sa realizuje v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovensko-Rakúsko 2007-2013 financovaného z Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Organizátori veria, že sa im podarí zrealizovať aj pokračovanie, v ktorom nadviažeme na poznatky získané z prvej lekcie robotiky.
IMG_0718 |
IMG_0730 |
IMG_0757 |
IMG_0758 |
Zostrojte si základné vozidlo podľa návodu v krabici, vymyslite vlastné, alebo skúste ako inšpiráciu použiť toto (5 minútový robot):
Ďalšie linky k téme...