Pravidlá kategórie V sklade kečupu
Súťažná úloha
V sklade súťaží dvojica robotov. Vyhráva ten, ktorý bude mať na konci zápasu viac plechoviek s paradajkovým pretlakom v sklade.
Kečup
Úlohou robotov je dopraviť čo najviac plechoviek s pretlakom na svoju domácu čiaru.
Kečup je v oceľovej pocínovanej plechovke s priemerom 53 mm (+/- 1 mm) a výškou 74 mm (+/- 1 mm). Hmotnosť plechovky s obsahom je približne 163 gramov (+/- 5 g).
Paradajkový pretlak v plechovke. Dostupné v bežných potravinách.
Sklad
Sklad je reprezentovaný sieťou 5 vodorovných a 5 zvislých čiar s rozostupom 30 cm (+/-1cm). Vodorovné čiary sú očíslované 1-5, zvislé sú označené písmenami A-E. Čiary sú čierne, ich šírka je 15 mm (+/- 1mm). Okolo skladu bude voľná plocha najmenej 30 cm z každej strany.
Podklad je biely, vodorovný. Podlaha bludiska bude z plastu, pogumovanej textílie alebo podobného materiálu. Ak podlaha nebude jednoliata, tak spoje na podlahe by nemali vytvárať schodíky vyššie než 1 mm. Zmeny sklonu by nemali byť väčšie ako 4 stupne.
Pri štarte stoja roboty v priesečníkoch A3 a E3. Zvislá čiara A je domáca čiara prvého robota, zvislá čiara E je domáca čiara druhého robota.
V hre je 5 kečupov. Na začiatku hry
budú vždy dva kečupy na pozíciach C2 a C4.
Ďalšie tri budú na niektorej z pozícií
v stĺpcoch B, C, resp. D tak, že dva kečupy budú umiestnené vždy
stredovo symetricky. Tieto pozície sú vybrané pred každým
kolom náhodne. Ak robot pri hre odoberie niektorý z náhodne
umiestnených kečupov a vzdiali sa s ním o viac než jeden štvorček,
bude na jeho miesto doplnený ďalší kečup a to až do celkového
počtu 12 kečupov v hre.
Roboty stoja na začiatku na pozícii A3, E3.
Dve plechovky sú vždy na C2 a C4, ďalšie tri
na niektorom zo žltých políčok, napríklad B2, B4 a D4.
Robot musí byť autonómny. Počas súťažného kola nie je dovolené
do jeho činnosti nijako zasahovať.
Dĺžka a šírka robota nesmie prekročiť 30 cm. Ak robot mení počas
činnosti svoje rozmery, v žiadnom okamihu nesmie jeho pôdorys bez
plechoviek prekročiť 30×30 cm.
Výška nie je obmedzená. Vezmite do úvahy aj rozmery skladu a
miesto potrebné na otáčanie.
Robot sa nemusí pohybovať len po čiarach, tie sú tam len na
uľahčenie navigácie. Pri pohybe nesmie zanechávať žiadne
stopy a značky. Na dráhe nesmie ostať ani žiadna jeho súčasť.
Základnou úlohou je identifikovať v sklade plechovky s kečupom
a dopraviť ich na domácu čiaru.
Je povolené manipulovať aj s plechovkami, ktoré si už súper
dopravil domov. Je však pritom zakázané poškodzovať súperovho
robota a brániť mu v pohybe.
Pred štartom obaja súperi postavia roboty na počiatočné pozície
a na signál rozhodcu ich aktivujú.
Následne bez meškania odstúpia a ďalej do činnosti robota
nezasahujú. Po vypršaní časového limitu obaja súperi robota bez
meškania deaktivujú.
Po skončení kola sa hodnotí počet plechoviek na domácej
čiare robota. Plechovka sa započíta robotovi len vtedy,
ak sa aspoň malou časťou dotýka domácej čiary robota. Nemusí
sa pritom nachádzať v priesečníku.
Počet plechoviek na domácej čiare predstavuje bodový zisk robota
v danom kole.
Súťažiť sa bude systémom každý s každým (v prípade vyššieho
počtu účastníkov v skupinách).
Vyhral zelený robot - má na domácej čiare 3 plechovky,
modrý má len jednu. Po skončení kola môže robot skončiť
kdekoľvek, nemusí sa vrátiť domov.
Kečupy sa spočítavajú až po skončení kola, dovtedy si ich môžu
roboty vzájomne "vykrádať".
Pri pohybe v sklade by sa mal robot snažiť
maximálne obmedziť fyzický kontakt so súperovým robotom. Dôležité je,
aby robot mechanicky nebránil súperovi v pohybe. V praxi záleží na
posúdení porotou, ktorá najprv súťažiaceho napomenie a v prípade
opakovaných kolízií bude robot diskvalifikovaný.
Poradie zápasov bude stanovené tesne pred súťažou.
Počas súťaže je možné meniť algoritmus, upravovať
a nastavovať parametre robota v závislosti na súperovi,
proti ktorému bude súťažiť.
Ak sa súťažiaci nedostaví do 1 minúty po výzve na štart,
stráca právo absolvovať kolo. Každé kolo trvá 3 minúty.
V prípade, že s tým súhlasia obaja súperi, môže byť ukončené aj skôr.
Víťazom turnaja sa stane robot s najvyšším bodovým ziskom.
Ak počas súťaže nezíska žiaden robot ani jeden bod, porota
určí víťaza na základe celkovej úspešnosti -
napr. ako blízko k cieľu sa podarilo plechovku dostať, či bol
pohyb po sklade koordinovaný, alebo len náhodný, a pod.
Okrem toho môže porota udeliť ďalšie ceny podľa vlastého
uváženia - napr. za najobjavnejšiu konštrukciu, najelegantnejšiu
konštrukciu a pod.
A samozrejme platia tiež všetky
spoločné pravidlá.
Robot - skladník
Činnosť robota skladníka
Poradie účastníkov
Časové limity
Hodnotenie a ceny
FAQ
Stredovo symetricky znamená okolo bodu. Ak by to bolo okolo
čiary, boli by umiestnené osovo symetricky.