Robotnačka je kresliaci robot, ktorý sa okrem iného dá programovať v jazyku Logo. Ovládať sa dá priamo z prostredia Imagine, ale robot vie nakresliť aj obrázky prenesené z Comenius Loga, ktoré je zadarmo.
Robotnačka -- kresliaci robot.
Návštevníci majú možnosť priniesť vlastné programy na nakreslenie nejakého pekného obrázku. Dovolené je však používať len nasledujúce základné príkazy:
Príkaz Skratka Po slovensky penUp, penDown pu, pd peroHore, peroDolu forward, backward fd, bk dopredu, vzad right, left rt, lt vlavo, vpravo repeat opakuja žiadne iné. Robotnačka vie len po anglicky, preto uvádzame slovníček. Okrem toho samozrejme možno definovať nové funkcie a používať ich, podobne aj premenné.
Úlohou je pomocou vyššie spomínaných základných príkazov korytnačej grafiky vymyslieť a nakresliť zaujímavý obrázok. Pri jeho kreslení použite čo najmenej príkazov, najviac však 20 z vyššie uvedeného zoznamu. Robot (na rozdiel od korytnačky) vie kresliť len jednou farbou a nevie vypĺňať plochy.
Robotnačka bude kresliť na papiere maximálneho rozmeru A3, teda repeat 2 [fd 1890 rt 90 fd 2673 rt 90] v jazyku Logo.
Program pre Robotnačku v Imagine Logo.
Návštevník môže svoj program priniesť priamo na stánok na diskete, CD, alebo USB kľúči, prípadne poslať mailom na adresu robotnacka@gmail.com. Po vyskúšaní na počítači obsluha zariadi vykreslenie robotom.
Napokon vyberie porota najkrajší obrázok a jeho autor dostane od robota kresbu a od nás nejakú nenáročnú cenu. Zároveň budú najkrajšie obrázky vystavené v galérii na stránkach www.robotika.sk. Obrázky budú zverejnené aj s programom, takže sa môžete poučiť od najlepších.
Robotnačka sa dá programovať pomocou základných príkazov jazyka Logo. Vyskúšať si to môžete napríklad v škole, skoro na každej sa nájde Imagine Logo. Alebo si stiahnite voľne prístupnú verziu Comenius Loga.
Nasledujúce 3 príkazy
repeat 4 [fd 50 rt 90]nakreslia štvorec.
Nasledujúcich 5 príkazov
repeat 10 [repeat 5 [fd 100 rt 144] rt 36]nakreslí hviezdu.
Výsledok horeuvedených dvoch príkladov.
Ak radšej programujete v niektorom inom programovacom jazyku, (C++, Delphi), dá sa to pomocou tejto DLL knižnice (má rovnakú množinu príkazov ako knižnica pre Logo): robotdll.dll.
#include "robotdll.h" int main(int argc, char *argv[]) { int r = robot_init(1); // Initialize robot_user(r,"john","turtle"); // Set User / Password robot_connect(r, "com5"); // Open Connection robot_alwayswait(r,"on"); // Wait for finished commands for (int i=0; i<5; i++) { robot_fd(r,500); // Go Forward robot_rt(r,1152); // Rotate right } robot_done(r); // Close Connection return 0; }
Alebo máte v obľube Javu? Viac informácií nájdete na stránke popisujúcej túto knižnicu, odkiaľ si ju môžete aj stiahnuť.
© 2006 Robotika.SK
Ilkovičova 3, 812 19 Bratislava, tel. +421 - 2 - 602 91 411.
Posledná zmena: 13. októbra 2006. 21:20:12.
Zodpovedný človek: Richard Balogh.